Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Studiu - Sanatatea angajatilor din Romania

Studiu - Sanatatea angajatilor din Romania

Piața serviciilor medicale private a depășit 1 milion de abonamente de sănătate, iar acest beneficiu preferat de angajați marchează, în 2016, 20 de ani de existență.

24 Nov. 2016

 

Cu această ocazie, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, compania care a introdus acest concept în România, lansează, în premieră, un studiu care demonstrează impactul pe care aceste pachete de prevenție îl au asupra stilului de viață al angajaților, dar și felul în care influențează starea de sănătate a acestora.

Studiul a fost realizat la nivel național și are la bază o analiză cantitativă și calitativă a datelor interne ale Rețelei, cuprinzând 1.464.383 de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaților corporate din peste 20 dintre cele mai mari și mai active industrii din România.

”Studiul demonstrează, o dată în plus, influența pozitivă clară pe care abonamentul medical o are asupra comportamentului preventiv al angajaților: când au acces nelimitat la servicii medicale de calitate, oamenii merg la medic. Astfel, abonamentul de sănătate s-a transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl poate oferi angajatului, în afara salariului. Cererea mare pentru pachetele medicale a însemnat, ca profit reinvestit, și un număr mai mare de clinici private la nivel național, care au acoperit nevoile pacienților acolo unde statul a rămas descoperit. În prezent, portofoliul REGINA MARIA numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business-ul nostru.”, susține Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

Studiul a analizat comportamentul angajaților din România, iar printre concluziile cele mai importante regăsim următoarele:

1. Angajații care se bucură de un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie.

Acest rezultat vine în contextul în care, în ultimul an, 30% dintre români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri și doar una din cinci persoane susține că a mers la medic în scop preventiv . Angajații care au o mentalitate puternic axată pe prevenție și pe un stil de viață sănătos activează, în general, în companiile mari din industriile cele mai efervescente din România: IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%).

Abonamentele încurajează un comportament proactiv în ceea ce privește sănătatea, oferind acces continuu la servicii medicale, dar și la workshop-uri ori campanii de informare.

2. Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an.

Dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani. Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al apropiaților. 16% din totalul abonamentelor încheiate în Rețeaua de sănătate REGINA MARIA aparțin membrilor de familie ai celor abonați. 58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea întregii familii. Toate aceste date indică schimbări pozitive care, în timp, pot conduce la creșterea speranței de viață din România. În prezent, decalajul dintre țara noastră și alte state din Europa de Vest din acest punct de vedere este de 7-8 ani.

3. O treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă de o boală cronică, un rezultat al faptului că, în general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate.

Numărul afecțiunilor cronice identificate de medicii din Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este direct proporțional cu numărul pacienților abonați din fiecare domeniu de activitate. Ca atare, cei mai mulți dintre pacienții diagnosticați cu boli cronice provin din domeniul Finanțe & Asigurări (18%) și din industria IT (14%).

Mai departe, o corelare a datelor indică faptul că în domeniul serviciilor financiare, cele mai întâlnite afecțiuni grave sunt atingeri ale discurilor intervertebrale, specifice segmentului 26-45 de ani, dar și hipertensiunea arterială, pentru segmentul de vârstă 46-65 de ani. Cei mai mulți pacienți cu abonamente corporate diagnosticați cu boli respiratorii provin din IT & Telecom.

”Vârsta la care sunt identificate afecțiunile cronice, precum cele articulare sau cardiovasculare, este în scădere. Această situație apare din două motive: pe de o parte, bolile cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viață solicitant și dezordonat, iar pe de alta, tinerii au acces nerestricționat la un medic specialist prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite identificarea afecțiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt și mai ușor de tratat. Abonamentele de sănătate au rol și în preîntâmpinarea unor afecțiuni pentru că oferă acces la campaniile de informare derulate de medicii noștri. ”, declară Dr. Dan Dimitriu, medic de Medicină Internă și Coordonator Medical al Departamentului de Calitate în cadrul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

Pachetele de preventie - Pilon de baza in structura pachetului medical complet


Pe piața serviciilor medicale s-a dezvoltat un produs complementar cu abonamentul medical: asigurarea de sănătate. Cele două alcătuiesc pachetul complet care acoperă integral nevoile medicale ale unui angajat. Abonamentul de sănătate are un rol decisiv în prevenție și în educație, oferind acces la serviciile medicale de bază, care nu acoperă și zona spitalicească. Asigurarea de sănătate funcționează ca un instrument financiar pe care pacientul îl poate activa la nevoie, în cazuri medicale grave, care necesită chirurgie și spitalizare.
 
”Abonamentul de sănătate și asigurarea medicală intervin în toate cele trei paliere care stau la baza sistemului medical: educație continuă și profilaxie, evaluarea și rezolvarea unor situații de gravitate mică și medie, respectiv soluționarea problemelor grave de sănătate. Cele două produse pot coexista perfect, astfel încât să vină în sprijinul pacienților și să le ofere acestora beneficii majore pentru sănătate. Prin urmare, ne dorim ca legislația din România să permită același regim fiscal, atât pentru abonamente, cât și pentru asigurări. Pacienții ar avea acces la un pachet medical ”onest”, în condițiile în care, în prezent, în România, 70% dintre asigurările vândute sunt, de fapt, abonamente mascate.”
, adaugă Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

Foto: Pexels
« inapoi

Articol vizualizat de 1004 cititori


 
 



© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805