Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Cum previi stresul

Cum previi stresul

Stresul unor evenimente speciale vine şi pleacă, dar stresul fără motiv, chiar şi la niveluri mai mici, poate dăuna sănătăţii şi bunăstării, spun experţii.

Ovidiu Brazdău

 

Ovidiu Brazdău este psiholog transpersonal si cercetator al experientei constientizarii.


Iată câteva sfaturi care ar putea să te ajute să te protejezi mai bine faţă de stresul zilnic.

1. Anticipează stresul. Află din timp dacă ceva îţi provoacă stres, căutând semne cum ar fi: o durere de cap, muşchi încordaţi sau somn agitat. Dacă observi aceste manifestări, este timpul să utilizezi tehnicile de management al stresului.
2. Fă exerciţii fizice. Chiar şi o plimbare scurtă îţi poate îmbunătăţi starea şi poate reduce stresul.
3. Mănâncă bine. O dietă sănătoasă îi dă corpului tău energie pentru a face faţă stresului zilnic. Dacă nu mănânci sănătos şi sari mesele, poţi obosi, te poţi îmbolnăvi sau poţi resimţi o stare generală proastă.
4. Stabileşte-ţi limite. Refuză anumite sarcini, pentru a avea un program mai lejer. Aceasta te va ajuta să fii mai productiv şi să ai succes în sarcinile pe care le-ai primit deja.
5. Ieşi în oraş. Prietenii îţi pot oferi un important suport social, ascultându-ţi frustrările sau încurajându-te.
6. Simte-te bine. Distracţiile plăcute, cum ar fi o carte bună sau un film, îţi iau gândul de la griji.
7. Relaxează-te. Un hobby, exerciţii, meditaţii, rugăciuni, respiraţie uşoară, toate acestea îţi pot oferi o senzaţie de calm.

Mai eşti încă stresat? Cere ajutor. Nu este un semn de slăbiciune, ci o decizie matură.
« inapoi

Articol vizualizat de 3879 cititori


 
 



© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805