Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Asistenţa socială nu este finanţată corespunzător

Asistenţa socială nu este finanţată corespunzător

Interviu cu Florea Vasilica, Director executiv Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Prahova.

Psihoterapeut Gina Gheoca

 

Psihoterapeut Gina Gheoca, Managing Partner Reţeaua Info-Sănătate.


Care sunt sursele bugetului D.G.A.S.P.C Prahova?
Bugetul total pe 2009:  este de 139.874.500 lei, din care:
- sume provenite de la Autoritatea Nationala pentru Persoane cu Handicap - transferuri curente pentru finantarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap: 73.822.000 lei;
- sume provenite de la bugetul de stat - sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivel judetean pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului si a centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap:  17.884.000 lei;
- subventii primite din sume defalcate din TVA ale bugetului judetean: 45.158.500 lei;
- venituri proprii: 3.010.000 lei.

Sunt suficienti bani?
Ca si in anii anteriori, putem aprecia ca domeniul asistentei sociale nu este finantat corespunzator nevoilor exprimate. In plus, in acest an o ordonanta de urgenta a impus o reducere a bugetelor destinate pentru bunuri si servicii cu 15% fata de bugetul anului 2008. In aceste conditii, suntem pusi in situatia de a nu putea respecta unele din obligatiile pe care tot actele normative le impun unui angajator, in favoarea asigurarii resurselor necesare pentru functionarea laturilor de baza  ale activitatii (asigurarea hranei si a asistentei medicale, plata utilitatilor etc.).

Este de apreciat insa faptul ca, desi aceasta institutie, in ansamblul ei, este una din cele mai mari consumatoare de resurse financiare din bugetul judetului, se fac permanent eforturi din partea ordonatorului principal de credite pentru a asigura continuitatea activitatii si imbunatatirea ei. Acest aspect este unul demn de subliniat si se manifesta in mod deosebit si in deschiderea si disponibilitatea de a cofinanta proiectele pe care DGASPC Prahova le-a inaintat pentru solicitarea de finantare.

De unde vin banii?
In afara sumelor detaliate anterior, este de adaugat ca veniturile proprii ale institutiei noastre, preconizate in acest an la 3.010.000 lei se constituie din sponsorizari, contributii incasate de la asistati, prestari servicii (vanzare obiecte realizate de beneficiari). La sfarsitul primului semestru, situatia incasarilor acestor venituri se prezenta astfel: sponsorizari - 480.874 lei; contributii incasate de la asistati - 1.248.995 lei; prestari servicii (vanzare obiecte realizate de beneficiari) - 1.324 lei.

Care sunt problemele pe care le intampinati?
Numarul mare de copii si persoane adulte cu handicap care necesita instituirea unor masuri de protectie; slaba implicare a autoritatilor administratiei publice locale in dezvoltarea serviciilor alternative de protectie a copiilor si adultilor aflati in dificultate ca servicii publice in structura proprie; insuficienta fondurilor pentru sustinerea sistemului.

Probleme referitoare la structura de personal:
- conditii restrictive de scoatere a posturilor la concurs, ceea ce determina accentuarea deficitului de personal, care caracterizeaza acest sistem;
- fluctuatia personalului ca urmare a salarizarii neatractive in comparatie cu volumul de munca si cu salarizarea in alte domenii de activitate publice sau private;
- atragerea cu dificultate a specialistilor in sistem; procent ridicat de neprezentare la concursurile realizate pentru ocuparea posturilor atat in unitatile de asistenta sociala, cat si la nivelul aparatului propriu.

Aveti propuneri care sa ajute la bunul mers al lucrurilor?
Prima propunere, pe care am adus-o de altfel si la cunostinta forurilor noastre de coordonare de la nivel central, este aceea ca masurile stabilite la nivel legislativ pentru atenuarea crizei economice sa fie corelate cu tipul si importanta activitatii desfasurate in diferite institutii.

Nu putem vorbi de servicii sociale de calitate atunci cand bugetul pentru bunuri si servicii scade cu 15%, sau in conditiile in care nu se poate realiza angajarea si stimularea financiara corespunzatoare a personalului. Cu atat mai mult cu cat, teoretic, in perioadele de criza economica exista o crestere a adresabilitatii persoanelor catre serviciile sociale. Ca atare, ordonantele emise de catre Guvernul Romaniei ar trebui sa fie modificate in sensul eliminarii unor restrictii din dreptul unor ordonatori de credite, printre care si directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului.

In ceea ce priveste activitatile curente, pot mentiona alte doua idei care se pot transforma in acte normative care sa vina in sprijinul solutionarii unor probleme cu care ne confruntam in prezent:
- intocmirea standardelor de calitate specifice pentru protectia copilului cu tulburari de comportament si a copilului care a savarsit fapte penale;
- finalizarea actelor normative care traseaza cadrul necesar aparitiei si exercitarii unei noi profesii, a asistentului personal profesionist, care are ca scop asigurarea ingrijirii necesare persoanelor adulte cu dizabilitati care nu mai pot fi ocrotite in cadrul familiei.

« inapoi

Articol vizualizat de 2916 cititori


 
 



© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805