Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Mai, o luna ideala pentru slabit!

Mai, o luna ideala pentru slabit!

Studiile arata ca lunile mai si aprilie sunt ideale pentru a incepe o cura de slabit. Specialistii in nustritie au si o explicatie stiintifica pentru aceasta afirmatie.

 

Ei spun ca zilele sunt mai lungi si corpul este expus un timp mai indelungat la razele soarelui, creste nivelul de energie din organism si imbunatateste circulatia cardiovasculara. Astfel, organismul simte mai putin nevoia de a asimila carbohidrati si nu se mai simte la fel de tentat de alimentele nesanatoase.
In plus, studiile arata ca persoanele care tin un jurnal alimentar pot sa piarda chiar si cu 6 kg mai mult.

Conceptul de speed fitness

Alaturi de o dieta sanatoasa pentru rezultate rapide a fost dezvoltat conceptul de speed fitness, o tehnica revolutionara de electrostimulare musculara folosita si in domeniul medical in sedintele de fiziokinetoterapie.
„Joy Speed Fitness reuneste in echipa sa antrenori specializati in domeniu, care va pot deveni cu usurinta antrenori personali. Noul concept de a fi in forma face referire la speed fitness in doar 20 de minute, o tehnica revolutionara de electrostimulare musculara folosita si in domeniul medical in sedintele de fiziokinetoterapie. Azi, acest subiect poate fi privit din alt punct de vedere: remodelare corporala, sub impactul curentului electric de intensitate mica, non-invaziv”, explica Andreea Anghel, manager studio Joy Speed Fitness.

Exercitii cardio si izometrie

Daca se are in vedere un program de slabit in timp record, antrenorii recomanda un program complet si rapid, deruland alternativ exercitii de tip cardio si izometrie. Avantajul este ca, in cazul persoanelor cu un surplus de greutate, rezultatele sunt vizibile dupa primele sedinte (se pot observa intre 1-2 cm mai putin in jurul taliei). Pentru rezultate optime, antrenorii Joy Speed Fitness recomanda intre 1-2 sedinte pe saptamana, nu mai mult de 3, cu precizarea ca tipul de antrenament difera de la o persoana la alta. Un alt avantaj este faptul ca sedintele se desfasoara cu cel mult 2 clienti, cu antrenorii aferenti. Clientul  beneficiaza de intimitate si o buna concentrare asupra antrenamentului. Rezultatele nu sunt numai de ordin fizic, ci si moral. Este demonstrat stiintific faptul ca practicarea exercitiilor fizice regulate determina secretia endorfinei, hormonul fericirii.

„Avand in vedere ca toate grupele musculare lucreaza simultan, in mod involuntar pe baza de impuls electric, prin exercitii specifice punem accent pe partea corpului sau grupa musculara deficitara. Pentru doamne antrenamentul poate fi structurat in felul urmator: 4 minute fandari spre inainte cu schimbarea piciorului in fiecare pauza, 4 minute fandari laterale alternative spre stanga si dreapta pe toata durata impulsului, 4 minute genoflexiuni cu ducerea bratelor spre inainte, 4 minute balansarea piciorului spre inapoi cu schimbare de picior dupa fiecare pauza, urmate de 4 minute balansarea piciorului spre lateral cu schimbarea piciorului dupa fiecare pauza. Acesta este doar un model de antrenament, exercitiile fiind alese in functie de fiecare persoana in parte (varsta, sex, capacitate de efort, obiectiv etc)”, explica Raul Toma – personal trainer Joy Speed Fitness.

Sedintele de speed-fitness dureaza doar 20 de minute, timp in care prin costumul cu electrozi circula un curent electric ce determina contractia musculara a sase grupe de muschi simultan (brate, spate, piept, picioare, abdomen, fese). Diferenta dintre miscarea clasica si cea prin electrostimulare este data de faptul ca semnalele nu mai vin de la creier, ci din partea aparatelor EMS, atfel ca se pot executa si exercitii cardio, cum ar fi alergatul pe banda. Daca se are in vedere dezvoltarea musculara a bratelor sau pieptului de exemplu, exercitiile de la sala de forta se pot continua cu succes cu sedintele de speed-fitness.

Reguli pentru un regim echilibrat

Antrenorii Joy Speed Fitness recomanda ca pentru rezultate optime in programele de slabire sa se adopte un regim echilibrat, fiind de parere ca slabirea incepe de la alimente. Acestia nu incurajeaza  asa zisele diete-minune, ci doar ne atentioneaza asupra faptului ca o alimentatie ce consta in principal in produse naturale, consumate dupa anumite reguli, functioneaza mult mai bine si pe termen mai lung decat cele amintite mai sus.

1.     Consumati fructe si legume! Acestea furnizeaza organismului vitamine, minerale si fibre si totodata mentine un mediul alcalin in interiorul corpului. Cantitatea mare de apa pe care unele fructe si legume o incorporeaza (precum marul si castravetele) si continutul redus de grasimi fac din aceasta grupa de alimente un bun exemplu de gustari. Studiile din domeniul sanatatii au aratat ca dietele care nu incorporeaza fructe si legume pot conduce la boli cronice precum boli cardiovasculare sau cancer. Un pahar de suc proaspat la micul dejun sau o portie de legume fierte la masa de seara sunt suficiente pentru organismul dumneavoastra.

2.     Consumati proteine! Aceasta grupa include in principal produse de origine animala. Proteinele au atributii principale in  cresterea masei musculare, dar si in refacerea acesteia. Antrenorii recomanda pentru cei care practica exercitii fizice regulate peste 45g proteine zilnic pentru o femeie si aproape 60g zilnic pentru un barbat.  Untul de arahide, nucile, carnea de ton sau morcovii sunt doar cateva din alimentele de inclus in dieta.

3.     Consumati lactate! O foarte buna sursa de calciu, necesar in dezvoltarea unor oase puternice. Antrenorii recomanda asocierea vitaminei D in dietele de slabire pentru ca organismul sa absoarba mai bine calciul.

4.     Consumati carbohidrati! Organismul are nevoie de energie pe toata durata zilei, iar glucidele nu fac altceva decat sa ofere o scurta stare de energie. Carbohidratii, insa, elibereaza treptat energia si se recomanda sa fie inclusi intr-un regim echilibrat. Cea mai buna sursa de energie sunt cerealele integrale, semidecorticate. Pe langa beneficiul oferit de carbohidrati, fibrele ajuta la digestie.

5.     Consumati cu moderatie dulciuri, sare si grasimi! Grasimile sunt bune pentru organism, insa in cantitati mici, deoarece transporta vitamine liposolubile precum A, D, E si K, care formeaza ulterior acizii grasi esentiali. Alimentele grase pot duce la probleme precum obezitate si chiar probleme ale venelor cardiovasculare. Antrenorii recomanda inlocuirea dulciurilor cu fructe, care la randul lor vor furniza cantitatea de zahar de care corpul are nevoie.

« inapoi

Articol vizualizat de 1373 cititori


 
 



© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805