Boli si tratamente
vezi toata lista

Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

 

Consumul moderat de cafeina creste nivelul de hidratare si performanta fizica

Consumul moderat de cafeina creste nivelul de hidratare si performanta fizica

Atunci cand vorbim despre sursele de lichide, ne gandim de obicei la apa, dar in acelasi timp cafeaua, una dintre cele mai consumate bauturi la nivel mondial, este o sursa de hidratare.

 

Efectul deshidratant al cafeinei a fost descris ca fiind un „mit nedovedit”. Studiile efectului cafelei, în special al cafeinei, asupra echilibrului fluidelor din organism acoperă două mari arii de cercetare: consumul de cafeină în timpul exerciţiilor fizice şi în starea de repaus.

Cercetările relevante au concluzionat că un consum moderat de cafeină nu duce la deshidratare, nici în timpul activităţilor zilnice obişnuite şi nici în cazul activităţilor fizice susţinute. În plus, un consum moderat de cafeină este benefic şi sporeşte performanţa de anduranţă.

Astfel, un studiu din 2005, la care au participat  59 de subiecţi, bărbaţi, cu vârsta între 18 şi 34 de ani, a cercetat nivelul de hidratare la tinerii activi, pe durata a 11 zile de consum controlat de cafeină. Participanţii au consumat 3 mg cafeină/ kg pe zi, în primele 6 zile. În următoarele zile, subiecţii au fost împărţiţi în 3 grupuri, fiecărui grup administrându-i-se 0 mg, 3 mg sau 6 mg de cafeină/kg corp. Rezultatele studiului au demonstrat că administrarea de cafeină măreşte activitatea nervilor simpatici şi creşte secreţia catecolaminelor, reducând teoretic filtrarea glomerulară şi formarea de urină. De asemenea, studiul a demonstrat că prin consumul băuturilor ce conţin cafeină (100-680 mg) 0-84% din volumul iniţial de lichid ingerat este reţinut de corp, în timp ce consumul de apă a condus la un interval de la 0 la 81% de retenţie a lichidului.

Concluzia? Dovezile ştiinţifice recente confirmă faptul că un consum moderat de cafeină nu favorizează deshidratarea, dimpotrivă, creşte nivelul de hidratare al corpului şi performanta fizică. O alimentatie echilibrată si un consum de lichide de 2-2,5 litri pe zi sunt necesare pentru a ne mentine organismul corect hidratat si sănătos. Consumată cu moderatie si preparată corect, cafeaua solubilă este parte dintr-o alimentatie echilibrată si diversificată si a unui stil de viată sănătos.

Surse:
1. Grandjean A.C. et al (2000). The effect of caffeinated, non caffeinated, caloric and non caloric beverages on hydration. Journal of American College of Nutrition, 19, 591-600
2. Armstrong L.E. et al (2005). Fluid, electrolyte, renal indices of hydration during 11 days of controlled caffeine consumption. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism 15, 252-265

« inapoi

Articol vizualizat de 3144 cititori

MESAJ DE INTERES PUBLIC

 
 
Reteaua Info-Sanatate
Harta Spitale si Centre Medicale
Recomandare video
Dosarul Electronic de Sanatate al Pacientului   Dosarul Electronic de Sanatate al Pacientului

Prezentare pentru medici despre dosarul electronic de sanatate al pacientului.

vezi toate video »


© Reteaua Info-Sanatate, 2008-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805

   
Adnet