Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Campania „Vederea nu are pret”

Campania „Vederea nu are pret”

Fundatia Dr. Schmitzer, Clinica Oftalmestet si Primăria Sectorului 4 au realizat pentru a doua oară campania „Vederea nu are pret”.

 

Scopul campaniei a fost identificarea si investigarea pacientilor cu glaucom din Bucuresti. Fundatia Dr. Schmitzer a realizat, timp de două zile, pe 11 si 12 octombrie, măsurarea gratuită a tensiunii intraoculare, dar si testarea pentru sindromul ochiului uscat, pentru aproape 900 de persoane. 

Dintr-un total de 843 de persoane, 38% - respectiv 324 de persoane - au prezentat tensiune intraoculară mare, adică risc de glaucom, iar 451 au fost diagnosticate cu sindromul ochiului uscat.

Rezultatele campaniei evidentiază importanta controlului medical oftalmologic periodic, mai ales dacă se are în vedere faptul că glaucomul este o boală ireversibilă, ce duce la orbire. Orice pierdere de vedere care s-a produs înainte de diagnosticarea glaucomului este imposibil de tratat ulterior. De aceea, diagnosticarea precoce si tratamentul sub supravegherea unui oftalmolog reprezintă elementele cele mai importante în prevenirea si stoparea evolutiei glaucomului. Principalul factor de risc pentru glaucom îl reprezintă presiunea intraoculară crescută.

Sindromul de ochi uscat apare ca urmare a unei lubrifieri si umidificări insuficiente a suprafetei ochiului si nu poate fi complet vindecat (procentul depinde în functie de cauză), însă simptomele de însotire, precum uscăciunea sau senzatia de arsură pot fi gestionate.

„Un procent de aproape 40% de persoane cu tensiune intraoculară ridicată este foarte mare. Tragem un semnal de alarmă cu privire la această boală, glaucomul, care se instalează pe nesimtite în corp, iar pacientul află despre ea când este deja prea târziu si nu mai poate fi tratată”, spune dna Dr. Speranta Schmitzer, medic Primar la Spitalul Clinic de Urgente Oftalmologice din Bucureşti, presedinte al Fundatiei Dr. Schmitzer si fondator al Clinicii Oftalmestet. 

Pacientii suspecti de glaucom au primit vouchere pe baza cărora vor putea beneficia de consultatie gratuită, reducere la investigatii si tratamente gratuite pentru o lună la Clinica Oftlmestet.

Campania „Vederea nu are pret” nu ar fi fost posibilă fără ajutorul sponsorului Ewopharma AG - unic reprezentant al companiei Allergan Pharmaceuticals Ireland pentru România si a partenerilor: HelpNet, Computerland, Societatea Română de Chirurgie Oculoplastică si Clinica Oftalmestet.

« inapoi

Articol vizualizat de 2520 cititori


 
 



© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805