Boli si tratamente
vezi toata lista

Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

 

Cafeina poate contribui la îmbunătățirea performanței mentale.

Cafeina poate contribui la îmbunătățirea performanței mentale.

Cafeina, unul dintre cei mai răspândiți compuși cu rol de stimulent psihoactiv din lume, imbunatateste nivelul de alertare, atentia si vigilenta.

 

Cafeina se găsește în mod natural în multe alimente și băuturi. Este un lucru cert că ea este renumită pentru impactul pozitiv pe care îl are asupra vigilenței și asupra puterii de concentrare.

Cafeina imbunatateste nivelul de alertare, atentia si vigilenta


Într-un studiu despre influența cafeinei asupra atenției din anul 2010, a fost cercetat modul în care cafeina influențează atenția consumatorilor ocazionali, utilizând Testul Rețelei Atenției (Attention Network Test – ANT) pe 3 rețele: atenție, orientare și atenție executivă. La studiu au participat 36 de studenți (16 bărbați și 20 de femei), cu o medie de vârstă de 19,08 ani, ei fiind consumatori de cafea în cantități mici. Pentru a examina efectele cafeinei, au fost făcute măsurători repetate, folosind 4 nivele de aministrare: 0 mg, 100 mg, 200 mg, 400 mg de cafeină.

Rezultatele studiului au relevat faptul că aportul de cafeină a îmbunătățit abilitatea participanților de a utiliza eficient indicii de alertare și a îmbunătățit performanța pentru sarcinile ce necesită atenție și vigilență susținute.

La studiu au participat consumatori ocazionali de cafeină, astfel, au avut nevoie de o doză mai mică de cafeină (200 mg) pentru a demonstra efectele asupra atenției executive.

Studiul a demonstrat beneficiile cafeinei asupra regiunilor din creier ce au inervație dopaminergică densă, precum cortexul anterior, talamusul și cortexul prefrontal .

În plus, Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) a stabilit recent, în urma analizei mai multor cercetări științifice, o relație cauză-efect între consumul unei porții de cafeină de 75 mg (cantitatea aproximativă dintr-o ceașcă obișnuită de cafea) și creșterea atenției și a vigilenței2.

Astfel, studiile citate mai sus demonstreză cum cafeina poate îmbunătăți funcția cognitivă a creierului, putând fi consumată în momente în care este necesar un nivel crescut al atenției.

Consumată cu moderație și preparată corect, cafeaua solubilă este parte dintr-o alimentație echilibrată și diversificată  și are efecte benefice asupra performanței mentale.

Referinte:

1. Tad T. Brunyé, Caroline R. Mahoney, Harris R. Liebermanc, Holly A. Taylor (2010). Caffeine modulates attention network function. Brain and Cognition 72, 181–188 http://ase.tufts.edu/psychology/spacelab/pubs/Brunye_etal_ANT.pdf  (accessed 30 June 2014)

2. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA) (2011). Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to caffeine and increased fat oxidation leading to a reduction in body fat mass (ID 735, 1484), increased energy expenditure leading to a reduction in body weight (ID 1487), increased alertness (ID 736, 1101, 1187, 1485, 1491, 2063, 2103) and increased attention (ID 736, 1485, 1491, 2375) pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/20061. EFSA Journal;9(4):2054. http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/2054.pdf  (accessed 9 July 2014)
« inapoi

Articol vizualizat de 3257 cititori

MESAJ DE INTERES PUBLIC

 
 
Reteaua Info-Sanatate
Harta Spitale si Centre Medicale
Recomandare video
Dosarul Electronic de Sanatate al Pacientului   Dosarul Electronic de Sanatate al Pacientului

Prezentare pentru medici despre dosarul electronic de sanatate al pacientului.

vezi toate video »


© Reteaua Info-Sanatate, 2008-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805

   
Adnet