Sondaj

Cat timp ati asteptat in vederea consultatiei, ultima data cand ati fost la medic?

 sub 15 min.
 15-30 min.
 31-45 min.
 45 min-1 ora
 O ora si jumatate
 2 ore sau peste

Psihologia experientei constiente. Despre trezirea interioara si maturizarea psihologica
 

Salutul soarelui

Salutul soarelui

În mitologia hindusă, zeul soarelui este venerat ca simbol al sănătăţii şi imortalităţii. Rig Veda vorbeşte despre Salutul Soarelui ca fiind „sufletul fiinţelor animate şi neanimate“.

Ovidiu Brazdău

 

Ovidiu Brazdău este psiholog transpersonal si cercetator al experientei constientizarii.


Salutul Soarelui a fost, la origini, un set de rugăciuni închinate soarelui. Salutul Soarelui sau ,,Surya Namaskar“ este compus din 12 poziţii care se execută dintr-o singură mişcare continuă. Staţi în fiecare poziţie maxim 2-3 secunde. Fiecare poziţie o contrabalansează pe precedenta. Corpul se întinde diferit, plămânii se închid şi se deschid pentru a regla respiraţia.

1. Apropiaţi picioarele, aşezaţi palmele, lipite una de cealaltă, în dreptul pieptului, ca în poziţia de rugăciune. Greutatea dumneavoastră trebuie să fie egal repartizată. Exipiraţi.
2. Inspiraţi, ţineţi braţele întinse, în poziţie paralelă cu cerul şi lăsaţi-vă apoi pe spate. Trageţi şoldurile în faţă, dar menţineţi gambele întinse. Relaxaţi-vă gâtul, ceafa.
3. Expiraţi. Aplecaţi-vă astfel încât trunchiul şi capul să atingă picioarele. Aşezaţi palmele pe sol (degetele de la mâini trebuie să fie paralele cu cele de la picioare). Puteţi îndoi genunchii.
4. Inspiraţi. Aşezaţi-vă pe vine, împingeţi piciorul stâng în spate, rezemându-vă pe genunchi. Arcuiţi spatele, ridicaţi bărbia şi priviţi în sus.
5. Ţineţi-vă respiraţia în timp ce împingeţi şi celălalt picior în spate, astfel încât greutatea corpului să cadă pe mâini şi pe degetele de la picioare. Corpul întins trebuie să formeze o linie dreaptă. Priviţi solul.
6. Expiraţi. Aşezaţi-vă genunchii, pieptul şi apoi faţa pe sol. şoldurile rămân ridicate şi degetele de la picioare lipite de sol.
7. Inspiraţi. Coborâţi şoldurile şi gambele, lipindu-le de sol. Ridicaţi trunchiul, lăsându-vă pe spate. Gambele trebuie să rămână lipite iar umerii coborâţi. Lăsaţi capul pe spate şi priviţi în sus.
8. Expiraţi. Poziţionaţi vârfurile picioarelor către interior şi apoi ridicaţi şoldurile astfel încât corpul dumneavoastră să aibă forma unui V întors. Aşezaţi palmele şi capul pe sol, împingând umerii în spate.
9. Inspiraţi. Aşezaţi-vă pe vine, împingeţi piciorul drept în spate, rezemându-vă pe genunchi. Arcuiţi spatele, ridicaţi bărbia şi priviţi în sus.
10. Expiraţi. Aplecaţi-vă astfel încât trunchiul şi capul să atingă picioarele. Apoi, dacă mobilitatea vă permite, aşezaţi palmele pe sol (degetele de la mâini trebuie să fie paralele cu cele de la picioare). Puteţi îndoi genunchii.
11. Inspiraţi, ţineţi braţele întinse, în poziţie paralelă cu cerul şi lăsaţi-vă apoi pe spate. Trageţi şoldurile în faţă, dar menţineţi gambele întinse. Relaxaţi-vă gâtul, ceafa.
12. Reveniţi uşor în poziţia verticală, cu braţele pe lângă corp.
« inapoi

Articol vizualizat de 8609 cititori


 
 
Reteaua Info-Sanatate
Harta Spitale si Centre Medicale

© Asociatia Info-Sanatate, 2006-2017
    Info-Sanatate este operator de date cu caracter personal nr. 26805